Najbardziej popularne zajęcia fitness

 

 

Zmiana sposobu myślenia

Uprawianie sportu ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Ludzie, którzy więcej się ruszają są częściej uśmiechnięci, nie chorują i dłużej żyją. Sport zrobił się w ostatnich czasach bardzo modny, a na siłownię uczęszcza coraz więcej Polaków. Badania wskazują, że mężczyźni w większości wybierają trening siłowy, natomiast kobiety upodobały sobie zajęcia fitness. W związku ze zwiększonym zainteresowaniem tym rodzajem sportu, zajęcia fitness stały się bardziej różnorodne i dopasowane do wymogów każdej kobiety. Obecnie zajęcia fitness obejmują formy treningu, w których połączona jest zabawa, poprawienie kondycji i uzyskanie pięknej sylwetki.

Rodzaje ćwiczeń

Zumba – to jedno z najmodniejszych ostatnio zajęć w klubach fitness, a kobiety wręcz oszalały na jej punkcie. Zumba łączy dynamiczny, latynoski taniec z aerobikiem w towarzystwie wyśmienitej zabawy i utracie wielu zbędnych kalorii. To połączenie dynamicznego latynoskiego tańca z aerobikiem. Ćwiczenia podczas zajęć wykonywane są w rytm salsy, reggae, flamenco, samby i tańca brzucha. I co najważniejsze, zumba nie jest przeznaczona dla mistrzów parkietu. Ten rodzaj aktywności polecany jest kobietom w każdym wieku, ponieważ ruchy wykonywane podczas tych zajęć są bardzo proste, a radosna atmosfera powoduje, że nikt nie czuje się skrępowany.

Pilates – zajęcia z pilatesu, to drugie, po zumbie ćwiczenia cieszące się niesłabnącą popularnością. Ćwiczenia te poprawiają równowagę, koordynację i wytrzymałość. Dzięki takim zajęciom wzmacniamy kręgosłup, głębokie mięśnie brzucha oraz mięśnie dna miednicy. Ponadto zajęcia z pilatesu pomagają uzyskać smukłą, wyprostowaną sylwetkę i dodają kobiecości.

Zajęcia TBC – to trening całego ciała (Total Body Condition). Wzmacnia on wszystkie partie mięśni poprzez wykonywany wysiłek aerobowy, najczęściej w postaci specjalnie ułożonego układu. Celem zajęć TBC jest również redukcja tkanki tłuszczowej, wzmocnienie i ukształtowanie mięśni oraz poprawa ogólnej sprawności organizmu. W trakcie tych zajęć wykorzystuje się różne sprzęty, takie jak hantle, stepy, bosu, expandery, odważniki czy piłki.

Step - zajęcia prowadzone na stepie poprawiają naszą kondycję i modelują sylwetkę. Są to zajęcia wytrzymałościowe przeznaczone dla osób, które źle się czują w szybkich rytmach tanecznych. Zajęcia polegają na rozbudowywanie układu od najprostszych kroków do bardziej skomplikowanych sekwencji. Podczas zajęć na stepie kształtujemy swoją koordynację ruchową i wzmacniamy nogi. Takie zajęcia przystosowane są dla wszystkich osób, niezależnie od wieku i poziomu zaawansowania.

Bokwa - to z kolei ćwiczenia łączące elementy sztuki walki (kick boxingu) oraz afrykańskiego tańca wojennego. Wpływają one na prawidłowe funkcjonowanie pracy serca, spalają kalorie i redukują nadmiar tkanki tłuszczowej. Takie zajęcia odbywają się w rytmach muzyki afrykańskiej, latino i house, a w ćwiczeniach uczestnicy wykonują rytmiczne figury przypominające język migowy. Nieodłącznym elementem Bokwy są salwy śmiechu, które powodują, że jest to za każdym razem niezapomniane przeżycie.

Ćwiczenia na piłce (Bodyball) - to bardzo popularna aktywność wśród kobiet. Na takiej gumowej piłce, można wykonywać brzuszki, klękać, siadać lub używać jej jako obciążnika. Są to zajęcia wzmacniające wszystkie grupy mięśni stabilizujących, dlatego dzięki nim poprawiamy swoją równowagę i kondycję. Przy wykorzystywaniu dużych piłek gimnastycznych możliwe jest również wzmocnienie układu kostnego. Ponadto kształt piłki i materiał, z jakiego jest wykonana sprawia, że zajęcia te dostarczają wszystkim dużej zabawy. Warto również wspomnieć, że na gumowej piłce mogą ćwiczyć osoby z problemami zdrowotnymi oraz kobiety w ciąży.

Zajęcia z odważnikami – ostatnio treningi z odważnikami biją wszystkie rekordy popularności. Ich zaletą jest zaangażowanie rzadko używanych mięśni i poprawa całościowego wyglądu naszego ciała. Taki trening z odważnikami wpływa na kondycję i rzeźbi wszystkie partie mięśni.

Wybierz fitness!

Obecnie zajęcia fitness są tak urozmaicone, że każda kobieta może znaleźć coś dla siebie. Plusem jest fakt, że nie trzeba być zawodowcem, żeby uczęszczać na takie zajęcia, bo stworzone są z myślą o wszystkich grupach wiekowych i o różnych poziomach zaawansowania. Nie ma też co się zrażać do nowych, obco brzmiących nazw tych zajęć, ponieważ zawsze przed ich wyborem, można spytać się pracownika, na czym ono dokładnie polega i sprawdzić, czy będzie nam odpowiadało. Jakich byśmy zajęć nie wybrały, to fitness jest idealny dla każdej kobiety. Ćwicząc i śmiejąc się nawet nie zauważysz, jak szybko uzyskasz wymarzoną figurę!

Fit & Eat

Ostatnio dodane artykuły