Pierwszy raz na siłowni - co trzeba wiedzieć decydując się na pójście do fitness klubu

 

 

Chciałbyś popracować nad swoją sylwetką, kondycją i zdrowiem? Chciałbyś wybrać się na siłownię, ale nie wiesz od czego zacząć? Odczuwasz stres i obawiasz się bezradności oraz złośliwych spojrzeń? Artykuł ten przekaże Ci kilka rad i obali mity, dzięki którym rozpoczęcie treningów nie będzie straszne.

Na początku gratulujemy Ci decyzji o wkroczeniu w świat sportu i zapału do treningów na siłowni. Chęć poprawy formy jest bardzo pozytywna i będzie miała z pewnością dobry wpływ na Twoje zdrowie i samopoczucie. Zanim jednak wybierzesz się na siłownie zapoznaj się z paroma wskazówkami.

 

Jaką siłownię wybrać?

Obecnie w każdym mieście znajduje się po kilkanaście siłowni i fitness klubów. Różnią się one między sobą przede wszystkim wielkością, wyposażeniem, estetyką wykonania i klimatem, który tworzą w nich ludzie. Możesz wybrać jeden z nowoczesnych obiektów zlokalizowanych często w centrach handlowych lub kameralną osiedlową siłownie. Zależy to od Twojego charakteru oraz potrzeb. Duże fitness kluby oprócz sal z ciężarami oferują także zajęcia grupowe, spinning (ćwiczenia na rowerach stacjonarnych) i strefę relaksu wyposażone w sauny. Małe siłownie umożliwiają natomiast głównie ćwiczenia na wolnych ciężarach i maszynach z obciążeniem, posiadają też zazwyczaj kilka bieżni i rowerków. Bardzo często o wyborze siłowni decyduje lokalizacja, dlatego sprawdź czy znajdują się jakieś ciekawe miejsca niedaleko Twojego domu lub pracy.

Co zabrać na siłownię?

Wybierając się na siłownię powinieneś spakować ze sobą: buty sportowe, spodenki i koszulkę (lub dres i bluzę), mały ręcznik i pozytywne nastawienie. Nie zapomnij też o wodzie lub napoju izotonicznym, choć te zawsze możesz kupić na recepcji. Każda siłownia jest także wyposażona w prysznice więc jeśli zamierzasz z nich skorzystać po treningu to zabierz także rzeczy niezbędne do kąpieli.

 

Dotarłeś na miejsce, co dalej?

Podejdź do recepcji, zapoznaj się z cennikiem i wybierz najlepszą opcję dla siebie. Prawdopodobnie będziesz także mógł skorzystać z pierwszej – próbnej darmowej wizyty. Poproś instruktora o pokazanie Ci sali i sposobu działania poszczególnych maszyn. Możesz z nim także porozmawiać o ćwiczeniach i technice ich wykonywania. Jeśli będziesz chciał oprzeć się na wiedzy fachowca umów się z trenerem na konsultację i wspólny trening. Otrzymasz program treningowy dopasowany do Twoich celów i możliwości, a trener pokaże Ci jak wykonywać wszystkie ćwiczenia. Będziesz wtedy wiedział dokładnie co, gdzie, kiedy i jak robić.

Niepotrzebny stres

Wiele osób uważa, że nie warto iść na siłownie ponieważ nie wyglądają jak większość obecnych tam, wysportowanych mężczyzn i kobiet. Obawiają się spojrzeń, śmiechów i komentarzy. Nic takiego jednak nie ma miejsca! Na siłowni każdy jest zajęty sobą i każdy pamięta, że kiedyś zaczynał i sam miał nadwagę lub był chudy jak patyk. Na siłowni panuje przyjazna atmosfera i zawsze można się pytać bardziej doświadczonych bywalców jak wykonywać ćwiczenia lub jakie zestawy ćwiczeń polecają. Pamiętaj także, że jeśli masz w swoim planie korzystanie z jakiejś maszyny i jest akurat zajęta, to zawsze możesz podejść osoby, która jej używa i spytać się czy możecie ćwiczyć na zmianę. Na pewno się zgodzi. Aha, i jeszcze jedno – wchodząc na salę przywitaj się z obecnymi. Jeśli jest to kilka osób to podejdź i podaj im rękę. Jeśli kilkanaście to powiedz po prostu cześć do tych kilku najbliżej Ciebie. Nie ma się czego obawiać! Zacznij trenować!

Fit & Eat

Ostatnio dodane artykuły