Motywacja to podstawa

Motywacja to jedna z najważniejszych rzeczy, jeżeli chodzi o udany trening i długoterminowe uprawianie sportu. Bez niej nie osiągnęlibyśmy żadnych sukcesów, bo tylko motywacja skłania nas do działania i przezwyciężania własnych słabości. A przecież o to właśnie chodzi w sporcie.

Jednak jesteśmy tylko ludźmi i często zdarzają się nam chwile słabości, kiedy po prostu nie chce się nam ćwiczyć. Wymówek mamy całą masę: zła pogoda, choroba, brak czasu. Co w takiej sytuacji zrobić, gdy z bliżej niekreślonych przyczyn nie chce nam się wyjść z domu i zrobić treningu?

Szczęście

Dobrym pomysłem jest przypomnienie sobie tego wspaniałego uczucia, gdy wychodzimy zadowoleni z treningu. Po wykonanym określonym wysiłku zawsze podwyższa się poziom endorfin – hormonu, który odpowiada za nasze dobre samopoczucie i szczęście. A przecież nie ma nic lepszego, niż zakończenie treningu z uśmiechem na ustach. Po treningu zawsze pogoda wydaje się ładniejsza, spożywany posiłek lepiej smakuje i o dziwo mamy więcej siły i energii do pracy, niż gdybyśmy czas spędzony na treningu zamienili na np. siedzenie w domu przed komputerem, czy telewizorem.

Idealne figura

Jesteśmy kowalami własnego losu. Tylko od nas zależy, czy będziemy mieli wymarzoną sylwetkę, czy też nie. Należy tylko wyobrazić sobie, jak chciałoby się wyglądać i przypomnieć sobie, że do osiągnięcia tego celu niezbędne są ćwiczenia systematyczne. Muskularne ciało u mężczyzn i seksowna filigranowa sylwetka u pań jest w zasięgu ręki, trzeba tylko chcieć po nie sięgnąć. Niech zmotywuje nas wizja zmiany rozmiaru naszych ubrań i przede wszystkim podziw widziany w oczach innych osób.

Wyładowanie się

Warto pamiętać, że trening pomaga nam w radzeniu sobie z sytuacjami stresowymi. Nieporozumienie w pracy, niedocenienie szefa, kłótnia z ukochaną osobą, problemy w domu? Na wszystkie problemy pomaga nam sport, bo dzięki niemu pozbywamy się negatywnej energii. Ponadto po wykonanym wysiłku fizycznym nie dość, że obiektywniej patrzymy na problemy, to jeszcze łatwiej znajdujemy ich rozwiązanie.

Sprawdzaj efekty

Doskonałym motywatorem jest również zapisywanie treningów i efektów swojej pracy w osobistym kalendarzu lub w komputerze, dzięki takim programom, jak np. Endomondo.  Umożliwia on ponadto publikację naszych osiągnięć na Facebooku, a wiadomo, że nic tak nie motywuje, jak pozytywne komentarze naszych znajomych. Można również fotografować swoją sylwetkę i oglądać zmiany, jakie zaszły od początku naszych treningów. Dzięki takim rozwiązaniom możemy kontrolować swoje efekty i motywować się jeszcze bardziej do dalszych ćwiczeń.

Nowe znajomości

Gdy brak nam motywacji do samotnych ćwiczeń, sprawdzonym pomysłem jest porozmawianie z ludźmi, którzy też ćwiczą. Mogą to być pasjonaci sportu z blogów czy for internetowych lub osoby, które po prostu uczęszczają z Tobą na treningi. Znalezienie drugiej osoby, która będzie z Tobą ćwiczyła, to najlepsze, co może Ci się przytrafić. Zawsze możecie się nawzajem motywować, zachęcać do wykonywania większego wysiłku i pilnować, aby na treningi przychodzić regularnie. W końcu głupio Ci będzie odwołać kolejny trening i znaleźć jakąś dobrą wymówkę.

Na koniec warto wspomnieć, że każdy rodzaj motywacji jest dobry, jeżeli skutecznie pcha nas do dalszych ćwiczeń. Każdego motywuje coś innego. Oprócz wspomnianych wyżej przykładów, można po każdym udanym treningu sprawić sobie małą nagrodę – wyjść do kina lub na zakupy. Coś miłego będzie dodatkową motywacją do wykonania dalszych ćwiczeń, a po takich intensywnych zmaganiach nagroda absolutnie Ci się należy!

Fit & Eat

Ostatnio dodane artykuły