Moda na bieganie

Motywacja

Bieganie ostatnio cieszy się coraz większą popularnością, a dla wielu ludzi stało się wręcz stylem życia. I nie ma się czemu dziwić. Jest to sport, który przy odrobinie motywacji można uprawiać przez cały rok, jest praktycznie darmowy i zapewnia wzmocnienie kondycji i piękną sylwetkę.

Samo bieganie nie jest trudne, jednakże największym problemem jest sama motywacja, żeby wyjść z domu i zacząć. Jak się zmobilizować i sprawić, żeby akurat dziś zacząć swoją przygodę z bieganiem? Najlepszą radą jest, by się nie zastanawiać, tylko na podstawie impulsu ubrać dres i wyjść biegać. Niech to będzie na początek tylko 10 minut, jeden mały kilometr. Kiedy już zaczniemy biegać, to sami zobaczymy, jak szybko ten nawyk wejdzie nam w krew, a ilość przebytych kilometrów będzie się zwiększać wykładniczo. Po kilku tygodniach regularnego treningu, ciężko będzie wyobrazić sobie, że można spędzić weekend nie biegając.

Od czego zacząć?

Wiele osób zadaje sobie pytanie, co trzeba zrobić, żeby zacząć biegać? Czy potrzebne jest jakieś specjalne przygotowanie albo odpowiedni strój? Otóż odpowiedź brzmi – nie! Bieganie wcale nie wymaga wielkiego zachodu. Wystarczy nam wygodny strój i buty i można ruszać w drogę! Oczywiście, dla tych, co chcą wyglądać i czuć się profesjonalnie, można polecić specjalną odzież sportową, ale dla osób początkujących wcale nie jest to wymagane. Warto jednak w dłuższej perspektywie zastanowić się nad specjalnymi spodenkami, które w odpowiedni sposób uciskają nasze mięśnie oraz termoaktywną koszulką, która zapobiega nadmiernemu poceniu się. Jednakże w pierwszej kolejności warto zastanowić się nad kupnem obuwia sportowego. Buty do biegania można kupić w sklepach sportowych już za kilkadziesiąt złotych i mają one tą przewagę, że są specjalnie wyprofilowane i zapobiegają powstawaniu kontuzji.

Jak się odpowiednio ubrać do pogody?

Istnieje taka zasada podczas biegania, że należy ubrać się trochę lżej niż normalnie w danych warunkach pogodowych. Jest tak dlatego, że podczas biegania na pewno się zgrzejemy a temperatura naszego ciała będzie wyższa niż normalnie. Podczas niesprzyjającej aury bardzo przydatne są termoaktywne spodnie, koszulki i kurtka, które są lekkie ale nie czujemy w nich zimna. Pamiętajmy, że zawsze, kiedy będzie nam za ciepło podczas biegania, możemy zdjąć kurtkę, czy bluzę i przepasać się nią wokół pasa i bioder. Podczas dłuższych dystansów warto zastanowić się nad specjalnymi skarpetami do biegania. Podobnie, jak buty, są one specjalnie wyprofilowane i zapobiegają odparzeniom i robieniu się pęcherzy na stopach.

Bieganie przez cały rok

Nie ma złej pogody do biegania, są tylko słabe ludzkie charaktery. Żeby biegać nie potrzebujemy wcale lata i bezchmurnego nieba. Wręcz przeciwnie, o dziwo im gorsza aura na dworze, tym większa radość z odbytego treningu. Sami zobaczycie, ile ludzi będziecie mijać biegając w upalny dzień, a ilu wytrwałych biegaczy spotkacie w ulewie lub srogiej zimie. Uczucie satysfakcji jest wtedy nie do opisania!

Bieganie samemu czy w grupie?

To zależy już tylko od nas samych. Jeżeli nie jesteśmy pewni swojej kondycji, a nie chcemy zostawać w tyle, to możemy biegać sami. Jednak, jeżeli mamy wiernego kompana, z którym możemy dzielić trudy i radości odbytej trasy, to tylko będzie procentowało na naszą korzyść. Dobrze jest mieć również zegarek, który będzie mierzył nam czas i przebiegnięte kilometry. Na rynku są dostępne modele, które umożliwiają przeniesienie uzyskanych przez nas wyników do komputera. Dzięki temu będziemy mogli pochwalić się kolejnym rekordem lub własną wytrwałością na np. facebooku. Bo przecież nic tak nie motywuje do działania, jak podziw znajomych. W ramach motywacji możemy również brać udział w organizowanych biegach grupowych lub zawodach. W każdym większym mieście organizowane są takie biegi, które dają niesamowitą okazję do sprawdzenia swoich możliwości. Po ukończonym biegu każdy uczestnik otrzymuje medal, który może stanowić dodatkową zachętę do dalszych zmagań.

I na koniec mała zachęta

Pamiętajmy, że każdy dzień, w którym decydujemy się wyjść z domu i biegać, przyczynia się do poprawy naszej kondycji i przekraczania naszych osobistych barier. Z biegiem czasu nasz wolny trucht sam przekształci się w regularny bieg na dłuższe dystanse. A kto wie, może pewnego dnia spotkamy się na mecie jakiegoś maratonu?

Fit & Eat

Ostatnio dodane artykuły