5 powodów dlaczego najszybciej schudniesz latem!

Nie trać czasu! Oto 5 powodów dlaczego najszybciej i najskuteczniej odchudzisz się latem:

 

Lato… Wiele osób odchudzanie ma już za sobą, a część rezygnuje ponieważ skończył się na to czas.. Ale czy na pewno? Czy jeśli do lipca nie wypracowaliśmy wyrzeźbionej i jędrnej sylwetki to musimy porzucić wszelkie nadzieje na zmianę naszego wyglądu? W tym artykule przedstawimy wam kilka zasadniczych argumentów, dlaczego właśnie słoneczne i ciepłe lato to najlepszy moment aby zmienić swoje nawyki żywieniowe i gubić zbędne kilogramy.

Czy słońce odchudza?

To dość kontrowersyjny zwrot, ale ma w sobie sporo prawdy. Ekspozycja naszego ciała na działanie promieni UV może zainicjować szereg ważnych procesów w naszym metabolizmie co w konsekwencji doprowadzi do utraty masy ciała. Witamina D, ponieważ o niej tu mowa, syntezowana jest w naszej skórze pod wpływem promieniowana UVB. Jak dobrze wiemy insulinooporność to główny sprawca nadwagi i otyłości. Badania naukowe udowodniły, że wysoki poziom witaminy D, wpływa na wrażliwość insulinową, poprawiając ją. Wyższa wrażliwość naszych tkanek na działanie insuliny to bogactwo korzyści. Poprawia gospodarkę energetyczną organizmu i sprawia, że łatwiej będziemy redukować tkankę tłuszczową, a także budować mięśnie.

Rytm dobowy

Długość dnia i nocy ma zasadniczy wpływ na nasz nastrój. W zależności od dostępności światła słonecznego nasz organizm produkuje większe lub mniejsze stężenia niektórych hormonów. W nocy produkuje więcej melatoniny, która wydłuża nam czas efektywnego snu, a w trakcie dnia, kiedy na nasze ciało oddziałują promienie słoneczne więcej serotoniny, czyli tzw. Hormonu szczęścia. Kiedy dni się wydłużają czujemy się lepiej, ze względu na wyższe stężenie serotoniny. Będzie miało to niebagatelny wpływ na nasze chęci do działania w drodze po szczupłą i wysportowaną sylwetkę.

Pogoda

Drugim ważnym argumentem przemawiającym za tym, aby właśnie latem rozpocząć walkę o szczupłą, wysportowaną sylwetkę jest niewątpliwie pogoda, która sprzyja aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Trening aerobowy, a także interwałowy wraz z dietą, to nieodłączna część planu prowadząca do zmiany naszego wyglądu. Latem dni są dłuższe, a temperatura zachęca do biegania, jazdy na rowerze, a także uprawiania sportów zespołowych. Aktywność fizyczna sprawi, że nasz dzienny wydatek energetyczny będzie wyższy, poprawi nasz metabolizm, a co za tym idzie z łatwością będziemy gubić zbędne kilogramy.

 

Bardzo dobrze znamy te jesienne i zimowe wieczory, które spędzamy zwykle w domu, przed telewizorem i często zaglądamy do lodówki. Nie chce nam się ruszać, a jedną z codziennych rozrywek jest objadanie się do pełna. Latem nie ma na to czasu. Mamy więcej energii, zatem spędzamy czas na spotkaniach ze znajomymi, spacerach. Reasumując łatwiej jest nam utrzymać dietę i przetrwać na ujemnym bilansie kalorycznym, gdyż nie myślimy o głodzie.

Produkty sezonowe

Kolejnym ważnym argumentem jest dostępność produktów sezonowych. Wiosna i lato to okres kiedy na targach, w sklepach pełno jest świeżych, warzyw i owoców, po których na pierwszy rzut oka widać, że są bogatsze w witaminy i minerały od ich zimowych odpowiedników. W tym okresie częściej sięgamy po truskawki czy maliny, niż po batoniki i ciasteczka. To zawsze korzystnie odbija się dla naszej sylwetki, a wyższa zawartość witamin i minerałów sprawi, że nasz organizm będzie pracował efektywniej i łatwiej pozbywał się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Wysoka odporność organizmu na infekcje również jest bardzo ważna w okresie, w których chcemy zadbać o nasz wygląd. Zimą dużo łatwiej o przeziębienie, wychodząc rozgrzanym i spoconym na zewnątrz wystarczy chwila, aby zniweczyć kilka tygodni pracy i wyrzeczeń. Niedobory witamin i minerałów, które wg badań częściej pojawiają się właśnie późną jesienią i zimą, upośledzą nasz układ odpornościowy na tyle, że dużo trudniej będzie nam zwalczyć chorobę. Doświadczenie podpowiada, że tygodniowa absencja od planu dietetycznego i treningowego spowodowanego chorobą, często kończy się porzuceniem naszego planu w walce o sylwetkę.

Witamina D3

Warto też wspomnieć o jeszcze niepotwierdzonej zależności między poziomem Witaminy D3, a naszym nastrojem. Badania sugerują, że osoby o jej obniżonym poziomie łatwiej wpadają w depresję i choroby psychiczne. Dobry nastrój i pozytywne nastawienie do życia to dla większości znasz klucz i główny motywator aby zmienić swoje nawyki żywieniowe i zadbać o wygląd.

Teraz już wiesz, że lato to najlepszy i najbardziej efektywny okres, aby rozpocząć walkę o „nowego siebie”. Niech ten artykuł będzie dla Was impulsem, aby porzucić niezdrowe nawyki żywieniowe i nie od jutra, a już od dziś pracować nad własnym wyglądem! 

Fit & Eat

Ostatnio dodane artykuły